STILLING

DNB søker kundeansvarlig / bedriftsrådgiver

Informasjon om stillinga:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Trondheim

Søknadsfrist: 10. oktober

Om arbeidsgiver

Menneskene er selve DNA-et i DNB. Siden 1822 har kloke hoder jobbet sammen for å finne de beste løsningene for kundene våre. I dag er DNB mye mer enn Norges største bank. Vi er en teknologidrevet finansinstitusjon som på stadig nye måter knytter mennesker og ideer til kunnskap og kapital.Vi tilbyr mange karrieremuligheter, og ønsker å bygge virksomheten vår sammen med talentfulle og lidenskapelige mennesker som identifiserer seg med verdiene våre: nysgjerrig, modig og ansvarlig.

DNB Corporate Banking Trondheim

Kundeansvarlig/Bedriftsrådgiver

Ønsker du å være tett på næringslivet i Trondheim? Sammen med oss kan du bidra til at bedrifter og gründere lykkes – til det beste for regionens fremtidige arbeidsplasser!

Forretningsområdet Corporate Banking (CB) betjener DNBs bedriftskunder, er banken for hver tredje bedrift i Norge.

Corporate Banking er mennesker

Vår hverdag handler om mennesker, enten det er kunder, kollegaer eller andre samarbeidspartnere. Hos oss vil du jobbe i nært samarbeid med eget team, med andre avdelinger i CB, samt våre spesialister og øvrige samarbeidspartnere i DNB. Vår jobb er kort fortalt å bli kjent med kundene, avdekke deres finansielle behov, og opptre som prosjektleder for deres langsiktige finansielle behov.

Ved å være nysgjerrig på hverdagen til bedrifter og bedriftseiere/-ledere, følge dem opp og være til stede og tilgjengelig når det trengs, vil du skape langsiktige relasjoner med kundene og bidra til at de står bedre rustet til å lykkes med sine ambisjoner.

Om rollen:

Som Kundeansvarlig/Bedriftsrådgiver vil du få ansvar for å bygge og utvikle din egen kundeportefølje bestående av oppstartsselskaper og små- og mellomstore bedrifter. Dette vil gi deg en unik mulighet til å jobbe med de kundene som bidrar med det meste av verdiskapingen i næringslivet.

Ansvar og arbeidsoppgaver:

  • Følge opp og utvikle egen kundeportefølje – mye kundekontakt på telefon, Teams og i fysiske møter
  • Identifisere og ta kontakt med nye kunder
  • Vurdere og analysere finansiell og ikke-finansiell risiko for å gi gode råd og tilby kundene lån/kreditter, pensjon, skadeforsikring, factoring og leasing
  • Samarbeide tett med interne produktmiljøer for økt kryssalg/kundetilfredshet
  • Utarbeide og følge opp handlingsplaner for det enkelte kundeforhold
  • Representere DNB overfor lokale næringsaktører og delta på lokale næringslivsarenaer

Om deg:

For å trives og lykkes i stillingen må du ha interesse for bedrifter og bedriftsøkonomi, trives med høyt tempo og hektiske arbeidsdager med varierte oppgaver og problemstillinger, og ikke minst like å snakke med mennesker, være komfortabel med å forhandle med kunder, og ønske å lykkes med salg.

Vi søker deg som har en utpreget fremoverlent og positiv innstilling, trives med mange baller i luften og evner å jobbe strukturert og få ting gjort.

Ønskede kvalifikasjoner og egenskaper:

  • Relevant høyere utdanning
  • Noen års relevant erfaring fra salg/rådgivning til næringslivet (B-2-B)
  • God regnskaps- og forretningsforståelse
  • Relasjonsskapende - du liker å snakke med mennesker, tar initiativ til kontakt for å bygge relasjoner, og er uredd med tanke på å bidra med din kompetanse på ulike arenaer for å profilere DNB
  • Samarbeidsorientert – du er en positiv og støttende lagspiller, som finner gode løsninger og liker å oppnå resultater sammen med andre og som deler din kunnskap og dine erfaringer til det beste for fellesskapet
  • Digital kompetanse/interesse for digitale løsninger – slik at du kan guide kundene i bruk av våre digitale løsninger
  • Gode kommunikasjonsegenskaper både skriftlig og muntlig

Vi tilbyr:

Hos oss får du gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Arbeidsdagen er variert og oppgavene spennende og utfordrende. Du kommer tett på og får inngående kjennskap til næringslivet og innovasjonsmiljøene i vårt markedsområde, og dermed muligheten til å bidra til at oppstarts- og vekstbedrifter lykkes. Du vil jobbe sammen med dyktige og erfarne kolleger, som er opptatt av å gi kundene de beste kundeopplevelsene.

Vi har et aktivt og sosialt arbeidsmiljø og gode rutiner for opplæring og kontinuerlig kompetanseutvikling. Du blir en del av et stort miljø, som sammen betjener bedriftskunder innen de fleste bransjer og samarbeider tett med relevante fagmiljøer i regionen og sentralt i konsernet.

Kontaktinformasjon

Har du spørsmål om stillingen? Ta kontakt med:

  • Knut Kristensen, tlf. 951 72 650

Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av søkere for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og annen dokumentasjon. Denne bakgrunnssjekken blir gjennomført av Semac og gjennomføres ikke uten samtykke fra søkeren, og aktuelle søkere vil motta nærmere informasjon om dette. For stillinger som krever autorisasjon og/eller godkjenning av egnethet, forutsettes politiattest fremlagt. Vi gjør oppmerksom på at vi aldri vil be om BankID-informasjon i søknadsprosessen.

SØK HER

Powered by Labrador CMS