STILLING

Amedia Salg og Marked søker salgssjef

Salgssjef strategisk kundeteam til Amedia

Informasjon om stillingen:

Stillingstype: Fast

Arbeidssted: Oslo

Søknadsfrist: 05. august

Om arbeidsgiver

Om arbeidsgiver

Amedia er Skandinavias største konsern for lokalaviser og vi er et konsern i vekst. Amedia er landets største utgiver av redaktørstyrte medier og ledende på lokal avisutvikling. Daglig når konsernets medier mer enn to millioner lesere gjennom sine 89 lokalaviser, Nettavisen, Nationen, 11 lokale nettsteder og tre fagtidsskrifter. Med redaksjonelle medarbeidere over hele landet sørger vi for at våre lesere blir løpende oppdatert med nyheter og annet viktig innhold. Samtidig bidrar våre selgere og annonser til å skape verdi og effekt for annonsører over hele Norge. Amedia har også en omfattende trykkeri- og distribusjonsvirksomhet. Konsernet har 2.100 ansatte og omsatte i 2021 for 4,1 milliarder kroner.

Amedia Salg og Marked AS har salgsansvaret for all nasjonal reklameomsetning, samt oppfølgingsansvaret for lokal reklameomsetning i Amedia-konsernet. Dette innebærer blant annet ansvaret for reklamesamkjøringen Amedia Marked, som er landets største samkjøring av lokale medier og er Norges nest største dekningsmedium.

Salgssjef strategisk kundeteam leder ett av tre strategiske salgsteam i Amedia Salg og Marked. Du skal bidra til vekst og utvikling av strategiske kunder, samt styrke Amedias konkurransekraft i forhold til konkurrenter. Øke bevisstheten rundt Amedia som strategisk partner, med mål om å skape et bedre partnerskap og øke omsetningen over tid. Du bidrar til utvikling av Amedias overordnede strategier og mål og arbeider aktivt for at disse implementeres. Stillingen rapporterer til Salgsdirektør for strategiske kundeteam.

Du bør ha et brennende ønske om å ta følgende ansvar og arbeidsoppgaver:

  • Totalansvar for annonseinntekter i alle kanaler for ditt strategiske kundeteam
  • Budsjettansvar for egne kunder, samt total portefølje på teamet
  • Personalansvar for egne selgere, som i dag utgjør to strategiske KAMer
  • Fastsette rammer for priser, rabatter og andre salgsbetingelser i samarbeid med øvrig ledelse
  • Utarbeide KPI`er og markedsstrategi
  • Utvikle handlings- og aktivitetsplaner for alle kunder i porteføljen, samt betjening av mediebyråer og andre byråer
  • KAM-strategi for egne kunder og sikre gjennomføring mot regionale KAM-apparat og kunder
  • Ha oversikt over salgsavdelingenes kompetansebehov, og sørge for nødvendig kompetanseheving der det er nødvendig

Lytt til stillingspodkasten! Salgsdirektør, Christian Thu, forteller om rollen som salgsleder og hvordan Amedia skiller seg ut fra andre arbeidsplasser.

Du bør kjenne deg igjen i dette:

  • Du brenner for at kundene skal lykkes
  • Høy digital kompetanse
  • Erfaring fra løsningssalg
  • Lederprofil
  • Omstillingsevne
  • Forretningsforståelse og kommersiell teft
  • Analytisk og metodisk
  • Løsningsorientert og kreativ
  • Lagspiller, spiller andre gode
  • Nysgjerrig og kunnskapssøkende
  • Humor og sosialt anlagt
  • Ambisiøs, på egne vegne, men også på vegne av selskapet og kundene

Dette vil du sette pris på:

  • Du får jobbe mot noen av Norges største annonsører og mediebyråer
  • Muligheten til å påvirke Amedia Salg og Marked - internt og eksternt
  • Kunne påvirke hvordan vi skal betjene kundene, vår salgsstrategi og Amedias retningsvalg og strategier
  • En organisasjon med høyt tempo og som vil mye
  • Et inkluderende og dynamisk miljø med mye humor og toleranse, hvor vi oppfordrer til å være kreativ og åpen ved nye utfordringer
  • En rekke gode sparringspartnere på tvers av fagfelt, du vil lære av de beste
  • Vi er sertifisert som Great Place to Work

Det er ikke hver dag vi kan tilby denne type mulighet. Tar du utfordringen?

Kontaktinformasjon:

SØK HER

Powered by Labrador CMS