Key Account Manager i Mobit Åssiden, Marie Opsahl Juliussen, sammen med IT-koordinator i Aera, Heidi Borge Gjønnes.

Aera har inngått samabeid med IT-leverandør Mobit Åssiden

Drammenselskapet skal bistå Aera med teknisk support.

Publisert

– Utrolig moro å få Aera som kunde. Dette er en kunde som har ambisjoner om videre vekst, og det er hyggelig at vi kan være med på den reisen, sier Key Account Manager i Mobit Åssiden, Marie Opsahl Juliussen i en pressemelding.

Aera leverer i dag blant annet identifikasjon- og betalingsløsninger, og har rundt en tredel av det totale kortvolumet i Norge.

En av grunnene til at Mobit Åssiden kom i posisjon til å gi tilbud, var at ansatte i Aera tidligere hadde erfaring med den tekniske kompetansen til den lokale forhandleren i Drammen.

IT-koordinator i Aera, Heidi Borge Gjønnes, opplyser at de hadde flere ulike tilbydere.

– Det er mange i virksomheten som har høy kompetanse på IT, og denne kompetansen ble benyttet da vi valgte partner. Tanken er at Aera også skal frigjøre egne ressurser til andre oppgaver, og da er selskapet helt avhengig av høy teknisk kompetanse utenfra.

I dag er det cirka 50 ansatte i Aera, og på den planlagte reisen skal Mobit forsyne virksomheten med teknisk support, desktoper, mobiltelefoner, samt optimalisere møteromsløsninger med lys og bilde.

– Når vi sammenlignet tilbyderne var det forskjell. Vi vurderte profesjonalitet og kvalitet innenfor rutiner og sikkerhet, blant flere faktorer, og Mobit responderte med tydelige svar på våre utfordringer. De hadde god forståelse av virksomheten vår og behovene vi etterspør. Oppfølgingen har vært veldig god, sier IT-koordinatoren.

Powered by Labrador CMS